top of page
flamingo-g8c9dcd319_1920.jpg

Missie

Mijn droom is dat er een doorgedreven HR-beleid wordt opgezet voor élke leerkracht, met coaching op maat, op élke school. Dat dit deel wordt van de job, los van de evaluatie. Er wordt nu erg ingezet op het aantrekken van nieuwe mensen en die, onder andere via aanvangsbegeleiding, proberen te houden.

​

Maar ik geloof dat we ook moeten inzetten op het houden van de onderwijshelden die we al hebben en die hun job met passie en engagement doen, maar dreigen uit te vallen omwille van stress, werkdruk, work-life balance enzovoort. Dit gebeurt volgens mij voorlopig nog te weinig.

​

Niet in het onderwijs?

Sta je niet in het onderwijs, maar herken je je in bovenstaand verhaal? Heb je ook interesse in persoonlijke groei en zelfzorg? Wil je jezelf leren kennen, vanuit zachtheid? Dan ben ook jij heel erg welkom.

​

Ik wil dus (onderwijs)mensen helpen via een warme, menselijke aanpak om beter voor zichzelf te zorgen, te werken aan hun persoonlijke groei en zo telkens opnieuw te zoeken naar hun balans. Ik geloof dat dit mee een deel kan zijn van de oplossing voor het lerarentekort. En tegelijk een kleine stap kan zijn in de (r)evolutie die onze maatschappij heel erg hard nodig heeft: naar meer zelfinzicht en meer zachtheid.

De flamingo - voor wie .png
Flamingo

Voor wie

Leerkrachten (kleuter, lager, secundair) & andere onderwijsprofessionals (zorg, coördinator, directie, …) met een vuur voor onderwijs.

​

Mensen buiten het onderwijs die zich in onderstaande omschrijving herkennen.

Wil jij:  

  • werken aan je persoonlijke groei en/of zelfzorg? Ontdekken waar je energie van krijgt en wat je energie kost?

  • je tijdsmanagement optimaliseren (niet méér werk doen, wel meer doen in de voorziene tijd en daardoor tijd overhouden voor wat écht belangrijk is), of dat nu in werk of privé is.

  • beter leren omgaan met stress.

  • loskomen van je perfectionisme (en dus zie je al in dat dit niet enkel een kwaliteit is).

  • werken aan de balans in je werk en privé.

  • aan de slag met plannen en organiseren (of dit verfijnen), met plaats voor rust en plezier.

  • je mindset omgooien en durf je dingen in vraag stellen: moet ik dit doen?

  • leren ‘nee’ zeggen.

  • grenzen leren stellen.

​

Vaak gaan deze zaken hand in hand. Ben je bereid om actief aan jezelf te werken, te leren en dingen uit te proberen? Dan kunnen wij samen aan de slag. Net als lesgeven, is coaching geen “one size fits all”. We gaan samen op pad in jouw persoonlijk traject. We vertrekken van jouw sterktes en werken naar je doel toe.

​

Voor wie niet?

  • Weet je dat jouw job niet jouw ding is en ben je specifiek op zoek naar iets anders? Dan raad ik aan een loopbaancoach te consulteren.

  • Als je zit met pedagogisch-didactische vragen over klasmanagement, werkvormen, enzovoort, verwijs ik je ook graag door naar anderen zoals de pedagogische begeleidingsdienst.

  • Als je enkel passief wil deelnemen aan deze coaching. Coaching vraagt om een actief engagement.

bottom of page